Vegas

   Det här är Vegas min gulleplutt, en norsk skogskatt. Det är världens mysigaste katt men han kan nog också vara den mest hämndlystna katt jag stött på. Han tycker om busa, och då gärna med lite tuffare tag. 

   Han blir provocerad om man för handen mot honom försiktigt och sedan tar tag i honom och busar ordentligt. Går jag då därifrån, telefonen kanske ringer eller något liknande, så förföljer han mig och smyger på handen och väntar på första bästa tillfälle att "döda"  handen. Lite smått galen och aggressiv blir han,  fast på ett harmlöst sätt. Han är för rolig, hans blick riktigt lyser av dvävulskap. Han är ett riktigt rovdjur och det är tur att han är en innekatt annars skulle man nog aldrig höra fåglarna kvittra utanför. Han skulle tagit varenda en.
  När vi busat klart blir han världens goaste igen, han svarar på tilltal,  väntar på att bli borstad och är en gulleplutt!



                                        
                                         Visst har han en lite galen blick på det högra kortet? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0