Bubbly

.
Så nu har jag pillat lite mer på den och ändrat lite, nu är den lite mer färdig, men inte riktigt klar. Finliret, det mest tålamodsprövande är kvar, men det kanske får vänta lite. Det är förresten smärtsamt uppenbart, vilken del av teckningen jag är mest road av att göra ;)
Alltså händer, att rita HÄNDER, jag blir galen. Det är så svårt att rita händer, de är så förbaskat böjliga. Man kan vrida dem lite hur som helst och det gör ju att man måste lära sig att rita dem i hur många vinklar som helst. Det tar tid. En arm eller ett ben kan man ju egentligen bara böja fram och bakåt, vilket blir lättare. Det är ju dessutom lite enklare när man har en referensbild att titta på men den här är ritad ur fantasin, därav de lite irriterande felen. Jag har kommit på att det är väldigt kul att rita mönster sistone, kul att testa olika färger och mönster.
.
Det är också väldigt kul att rita med en wacom-platta, man kan testa så många färgkombinationer och olika sätt. Jag älskar förresten ångra-funktionen. Det är så smidigt men man blir grymt besviken, när man kommer på sig själv med att rita på papper och inse att man ritat för mycket och man kan inte ångra! Pinsamt nog har det hänt. Hehe.
Jag tycker faktiskt att det är mycket knepigare att använda en ritplatta än ett papper och en penna i fysisk form, men det handlar säkert om att vänja sig vid den. Har ni testat en ritplatta? Vad tycker ni?
.
Kramar till er och tack för så fina kommentarer!!

Kommentarer
Postat av: sally

Jag har svårt att välja vilken av dom

3 överdelarna som jag ska ha imorgon på mitt klassfoto, kicka gärna in och hjälp mig välja :) kram!

2010-09-13 @ 19:07:39
URL: http://sallylinealiis.blogg.se/
Postat av: Syd Johnson

Love it! bubblorna är som pricken över i:et, gör att blicken fäster sig på flickan, men sedan draaas mot blomman eller bubblorna! tycker Verkligen om den!!

Kramar, Syd!

2010-09-13 @ 19:38:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0