Preppy, pippi och så lite mönster..

.
Kul att rita mönster, inte så avancerat detta men påhittat och hämtat ur fantasin. Tycker mig att kunna se en viss fascination för fåglar minsta sagt. Hehe..Den passade in, men den är så liten så den var svår. Ska man rita en fågel i förhållande till en människa så bli den oftast ganska liten, såvida det inte är t ex en uggla eller svan!
.
Ska snart börja på en färgsprakande oljetavla, tror jag. Har en idé men vi får väl se om jag kan realisera den.
Var förresten inne i en lokal konstnärshandel. Ville köpa upp hälften av grejerna, väldigt inspirerande. Jag köpte dock bara block, kolpennor och lite svart tusch. Ska nog shoppa lite där snart, blev jättesugen! Färg säger jag bara! Färg gör mig lycklig samtidigt som jag älskar blyerts och grått.
.
Blå är tydligen den färg som flest har som favoritfärg och den signalerar lugn och harmoni. Den står för vatten, svalka och oändlighet. Blått ska även främja kreativitet.
Gult förknippas med glädje, lycka och harmoni. Värme förstås.
Rosa förknippas med kvinnor kanske främst flickor och står även den för lycka och för fruktsamhet.
Jag gillar dock svart trots att den associeras med sorg och död. Jag gillar att den går att matcha snyggt med alla färger. Att den är skarp och definitiv. Kanske på grund av att jag är lite melankolisk som person. Vad vet jag. Vilka färger föredrar ni?

Kommentarer
Postat av: Anonym

otroligt fin, duktig som vanlgit!



och ja, nu har jag berättat allt:)

2010-10-09 @ 16:31:33
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: Johanna

super fin... och simpla mönster är oftast snyggast ;)

vad gäller färger så gillar jag för tillfället grönt (inte ljusa nyanser utan mer mörka skogsgröna färger) och grått

2010-10-10 @ 10:36:13
URL: http://gizmo.ratata.fi
Postat av: Caty

superfint med mönstret! Min favoritfärg är nog lila <3

2010-10-11 @ 09:13:03
URL: http://www.iamcaty.com
Postat av: Ida

Hej! Jättefina teckningar du gör som alltid! ;O)

Hoppas du blir bättre snart!

Mina favoritfärger är blå och turkos.

Stor kram!

2010-10-19 @ 04:28:34
URL: http://madrida.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej!!

Ville bara säga hur otroligt duktig du är på att rita! Och jag undrar hur du gör håret? Har du något tips? Du får gärna höra av dig:)

Ha det bra!

2010-12-16 @ 22:24:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0