Konstblogg

Trots att min blogg heter Mia's konst kan jag ibland inte låta bli att tycka att det känns lite pretentiöst att benämna min blogg som en konstblogg, känns lite som om får jag alldeles för mycket luft under mina vingar på något sätt, som om jag ska platsa in i ett sällskap där jag absolut inte har något att göra. Tokigt kanske ;)
Men detta är ju faktiskt en blogg där fokus ligger på det jag ritar, så jag lägger ut en teckning jag ritade för ett par dagar sedan. Jag har faktiskt en hög teckningar som ligger som jag kan visa upp om någon är intresserad! När jag varit sjukskriven (och är) har jag försökt att rita, för det fungerar som terapi tycker jag. Man blir lugn i själen.
Ursprungstanken med den här teckningen är att det ska vara en modeillustration, men jag kunde inte låta bli att lägga all energi på ansiktet, det är ju så jäkla roligt att rita ansikten.
Det är en massa reflektioner i tavlan men det är bara för att jag fotat ute, som ni säkert förstår.



Kommentarer
Postat av: Ida

SNYGG!

2010-07-25 @ 12:49:19
URL: http://eldnatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0