Spindelinvasion

Just nu är jag slutkörd. Varför? Jo, jag har en FRUKTANSVÄRD fobi för spindlar. Ju större desto värre. Fobin är jobbig; gallskrik och övervägande att hoppa från balkongen- skräck ungefär.
Vi är just nu för tillfället invaderade av gröna spindlar, stora som apelsiner. Eller ok då, det är väl så jag uppfattar dem, i verkligheten är de väl 5 cm i diameter. Gröna kärrspindlar ungefär. Kröp en sådan på min rygg för några somrar sedan, på natten när jag sov! De är otäcka minsann. Men jag är lite mesig, jag vill verkligen inte döda något levande, vare sig det är spindlar eller myror, jag "räddar" myror och släpper ut dem. Dröjde en timma innan jag ens vågade dammsuga upp den, jag släppte den inte med blicken. Stod bara och glodde på den som ett rikspucko med en puls på 200. Men tillslut dammsög jag upp den, så sedan får Dennis lägga ut dammsugarpåsen någonstans långt ifrån huset så jag inte får besök av den igen. Eller alla tre som tillslut hälsade på. Gahh, det är som de kan vädra min fruktan.
.
.
.
Usch, så här såg den ut och just nu känns det som om spindlar kryper på hela kroppen!
Ursäkta om jag äcklat någon med spindelbilden, vet hur det är, jag  vågade knappt lägga upp den!

Kommentarer
Postat av: siri

jag vet! jag ligger på nätterna och svettas ihjäl under täcket för att jag tror att spindlar typ ska krypa in i öronen på mig :S Såg för inte så länge sedan en jättespindel, ljusgrå och lite luden som kröp fram i badkaret, jag skrek och skrek och skrek :(

2010-08-16 @ 18:05:47
URL: http://sockergumman.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Jösses! Jag känner igen känslan. Jag är så fjantigt rädd för spindlar! Jag vågar inte ens döda dom. Som tur är har jag syskon som kan göra det åt mig. Jag har haft extremt mycket långbenta snuskspindlar på mitt rum. Inte populärt!!

2010-08-18 @ 01:24:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0