Jag är en "awesome" bloggare ;)

Jag gick in på en av mina favoritbloggar idag och fick en rolig överraskning!  Caty, en väldigt kreativ och talangfull grafisk designer och inspiratör har givit mig en "Awesome Blog Award". Jag menar herregud, vilken ära! Jag skulle lätt nominerat henne med men det får jag nog inte. Jag blev väldigt glad.
.
Om du får den ärofyllda titeln ska du:
.
-Kopiera awesome blogger-bilden för att visa att DU fått den
-Tacka och länka till personen som du fått den av.
-Nominera 7 personer som du tycker förtjänar hedersutmärkelsen och länka till dem.
-Slutligen, berätta 7 saker om dig själv.

Igen, TUSEN TACK www.iamcaty.com , jag blev superglad, jag bugar och bockar!

Jag nominerar några av de fantastiska bloggar jag brukar följa.

Ni är nominerade för att ni mitt tycke är grymma och inspirerar, Pyttislindaaaa , ArtByTina, Kandee, Johanna, Colorelle, AnnaRitar


7 saker som om mig som ni kanske inte vet:


1. Jag har en katt som äter i princip allt. Han slukar pizza, chips, godis, pannkakor och potatis för att nämna några saker. Han har till och med käkat morötter vid några tillfällen. Tok.

2. Jag har BDD. Eller dysmorfofobi på svenska, man fixerar vid utseendet och man inbillar sig att man är fulare än man är. Typ. Jag VET med säkerhet att jag är den FULASTE individen som vandrar på denna jord. Frågan är ju egentligen om jag har BDD då, eftersom jag vet att jag faktiskt är fulast i världen. Då inbillar jag mig väl inte? Eller? Profilfotot var ENORMT svårt att lägga upp, bytte tio ggr innan det blev detta.
3. Mina syrror är mina bästa vänner. Älskar Fia och Karro.♥

4. Jag älskar att sjunga. Mitt första solouppträdande ägde rum på min student. Hade aldrig sjungit för någon annan, utan bara för mig själv, hemma i mitt rum. Första gången någonsin jag blev kompad. Jag är fortfarande sjukt stolt över att jag, som enda person blev uppkallad på scen en gång till, efter att allt var slut för att sjunga, då flera personer i publiken hade gått fram och bett om det. Lyssnar fortfarande på inspelningen ibland och det är svårt att beskriva känslan. Jag är fortfarande SJUKT STOLT.♥

5. Jag tycker om att härma djur och att "kommunicera" med dem. Katter, hundar, hästar, får och till och med apor. I vår sommarstuga i Skåne har vi en kohage som granne. När jag var liten stod jag och muade med dem i flera timmar. De svarade, och jag fantiserade ihop vad de sa till mig. Så höll jag på, tills en kossa sa till mig att hålla tyst. Hepp.

6. Tv-spel är kul! När jag var liten älskade jag att spela TV-spel och klarade alla spel men efter det var det inte lika roligt dock. Favoriten var Super-Mario.

7. Dagsfärsk fakta. Igår satt jag och ritade med balkongdörren öppen. Precis när jag skulle gå och lägga mig så ser jag något ganska stort mörkt som rör sig i periferin. När jag vänder blicken åt det håller, så ser jag att det är en stor mörkgrön/svart padda under soffbordet!! Hur fasen kom den upp på den tre meter höga balkongen?? Smart var han också, kutade under soffan så fort han kunde. Jag gillar paddor.



Så här såg inkräktaren ut, precis som om han hade skuttat ur en saga... Frågan är ju om jag skulle pussat honom? Jag släppte ut honom och han hoppade iväg mot horisonten. Jaja, för sent nu... ;)
Han är målad på med akvarell och tusch, alldeles nyss.


Kommentarer
Postat av: Jasmine

Du är inte alls världens fulaste person! Du är jättesöt!! <3 Så, inte för att vara elak, men du har nog BDD...



Haha, jag är livrädd för paddor! xD

Bilden på paddan är riktigt bra.



Kram

2010-08-21 @ 19:33:35
URL: http://rosanatt.blogg.se/
Postat av: linda - pictures, drawings, me

sv: tack så mycket för dina fina ord :) vad glad jag blir!

2010-08-21 @ 21:07:23
URL: http://lindaaaa.blogg.se/
Postat av: Caty

Du förtjänade absolut awardet! ^^ Vad kul det är att läsa allas 7 fakta om sig själva. Hade inte trott att du har BDD men kul att du berättar det.t´Tror det är bra att man pratar om sånt öppet så folk vet att det är extremt vanligt med olika "disorders" och att det inte är nått att skämmas över :]. Modigt att lägga upp bilden på dig själv också, du är supersöt och har absolut inget att tveka över! :]

2010-08-22 @ 14:48:13
URL: http://www.iamcaty.com
Postat av: Susanne

Hahahaha 'tills en kossa sa till mig att hålla tyst'



Tack för att du fick mig att spontant skratta högt efter en lång dag på jobbet! =) klockrent



Kram

2010-08-27 @ 23:12:02
URL: http://pingvinprincipessa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0