Scary Mary

Jag tänkte ju sätta mig ned och måla lite seriöst hade ju ett motiv i skallen men... Det blev detta. Hehe, ibland måste man släppa lite på gränserna och bara släppa loss.. Målar nog över den i morgon. Den här gjorde jag på en halvtimma, så det är ju mest kludd! Kludd i oljefärger..
På något sätt manifesterar nog den hur jag mår, jag lät penseln svepa över duken utan att tänka. Vissa saker vill jag bara blunda för, helst fly från. Det blir för jobbigt att ta i. Det är nog det tavlan visar.
Den blev lite läskig. Dennis tyckte att det var lite blandning av Cruella De Ville eller lilltjejen (Christina Ricci) i familjen Adams...
Den ser lite kladdig ut vid käklinjen men det är den inte i verkligheten,
mobilkameran är inte superbra direkt! Den är dessutom lite mer lila än vad bilden visar!

Kommentarer
Postat av: Syster

Fy i ***** vilken fin tavla du ritat, igen! Som du sa, lite läskig men samtidigt väldigt vacker, speciellt eftersom det är en viss känsla du hade när du målade den! Keep up the good work =) Pusss !

2009-07-23 @ 09:38:54
Postat av: Anna

Säljer du tavlan ;), du är ju verklígen duktig!!

2009-07-23 @ 09:46:07
Postat av: Mia

Anna: Haha självklart ;)

2009-07-23 @ 16:52:35
URL: http://mysketches.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0