Kuggad uppkörning...

Hej alla!!! 

Nu är jag tillbaka, dock lite bedrövad. Blixten slog ned i närheten av oss och förstörde modemet och routern så vi har inte haft internet sedan förra inlägget. Nu har vi en ny stor Thomson dosa som gateway(?) tror jag att det heter. För stor tyvärr, men det var vad Telia hade att erbjuda.. Men nu fungerar det i alla fall!

 Som jag skrev så är jag bedrövad. I går kuggade jag på uppkörningen. :-( Kommer fan aldrig klara den känns det som.

Det var en rad olika tråkiga omständigheter som inträffade, inspektören gjorde inget ingripande eller något sådant allvarligt men tillräckligt för att kugga mig!!!! 

1.  Jag är osäker på korsningar. Det visste jag redan, jag kan reglerna men när jag närmar mig en korsning så är tydligen min avsökning fel.

 2. Jag fick givetvis köra i stan. Jag kryper fram på ettan i några mindre kvarter. Då kastar sig en cyklist fram framför mig och jag väljer att bromsa lite lätt och avvakta hans nästa manöver och mycket riktigt, så åker han rakt ut framför mig. Men det gjorde ju inget då jag körde i noll ungefär. Jag är en sådan person som alltid tar det säkra före det osäkra. Jag kör aldrig för fort till exempel. Jaja i vilket fall så ville inspektören att jag skulle fortsatt köra och ignorerat cyklisten. Då vet jag det, tills jag agerar så nästa gång och en inspektör tycker att jag skulle stannat. Mänskliga faktorn.

3. Den tredje tråkiga grejen hände när jag höll på att backa. Jag fick köra in på en pytteliten väg, där det endast stod ett litet hus med en liten trädgård med staket kring. Jag skulle backa runt deras staket och det fanns ingen trafik så långt ögat kunde nå. Jag kollar runt omkring mig och backar mycket sakta och stannar upp två gånger.  Och då dyker det upp en motorcykel snett framför mig och överrumplar mig.  Jag tyckte dock inte att det var någon fara då jag hade stenkoll bakåt och dessutom stod jag still!!!! Men när vi kommer tillbaka till vägverket så får jag kritik för att jag inte hade uppsikt framför bilen.
 När vi satt där så höll jag skamset med, men nu när jag tänker på det, är det inte viktigare att inte backa på något? Motorcyklisten får väl dessutom ta hänsyn till mig då han kör in. Jag skulle vara tvungen att ta det jättelugnt om jag såg en bil stå och backa när jag körde in på denna vägen? Lite taskigt! Äsch...

 Jag gjorde mitt teoriprov 19 augusti förra året innan de nya reglerna trädde i kraft så det har alltså gått ett år sedan jag gjorde det, nu på torsdag. Då är jag tvungen att göra om teoriprovet och dessutom gå någon jäkla ny kurs, riskettan eller vad det hette. Kostar 900!!!!! kr för tre ynka timmar. Man ska diskutera risker med att ta droger, dricka och vara trött när man kör. Jag som är nykterist, aldrig tagit droger och inte ens kör då jag har huvudvärk!!! KUL! Jag är lite irriterad och det känns som jag vill ge upp då jag får göra om allt igen!!!! 

Så nu är jag lite ledsen! Framförallt blir jag ledsen när jag ser besvikelsen i allas ögon. Det är det värsta, om ingen hade vetat det så hade det varit lugnt, då hade jag förbannat mig själv i tysthet men nu vet min familj osv. Dessutom äger min sambos brors fru körskolan. :-(

 Tack för att ni finns i alla fall!! Massa kramar// Mia

                    Hejdå, bilen, dig kommer jag nog aldrig att få köra...:-(

                   








Kommentarer
Postat av: Ida

Nej vad tråkigt att du kuggade... jag är säker på att du klarar det nästa gång!



Jag är ju också på g med körkort, ska boka prov på måndag tänkte jag. Har gjort riskettan och nej den är inte värd pengarna, men ett nödvändigt ont.



Många kramar

Ida

2009-08-15 @ 21:39:07
URL: http://eldnatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0