Star-filled sky...


 Ibland kan man känna sig lite nedstämd och det känns som om problemen tornar upp sig vid horisonten. De problemen som finns i mitt liv just då, känns övermäktiga och svåra att klara av. Då måste man finna inspiration någonstans. Svaret är enkelt, en himmel fylld av stjärnor.

 Jag och D bor på ett berg i skogen och jag aldrig har jag skådat en så vacker stjärnhimmel som vi har här vid klart väder. När man står under allt det otroligt vackra, gnistrande och framför allt ofattbart, så känner man sig liten. Problemen blir plötsligt triviala och man fylls av styrka. Tankarna skingras omedelbart. Om jag inte vore så förbannat rädd för insekter så skulle jag sova under bar himmel. Det finns inget vackrare. Mitt inre fylls av ro när jag står under vår stjärnhimmel.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0