Quickie

Förlåt att jag inte har uppdaterat på ett tag. Har haft några gallstensanfall och känt mig off på grund av det. Idag har jag dessutom varit i Stockholm och tagit blodprover inför läkarbesöket nästa vecka. Jobbigt men nödvändigt!
.
Vad deppigt det känns med ovissheten,  men ska egentligen regera i Sverige? Nu hoppas jag att Alliansen inte får majoritet i alla fall, utan att de bildar en minoritetsregering och i så fall måste söka stöd för beslut. Sverigedemokraterna, herregud har vi inte kommit längre än så? Antagligen, men samhället har blivit hårdare och någon måste få skulden. Då pekas givetvis fingret mot en utsatt grupp, invandrare. Antingen slås sjuka ur samhället eller så får Sveriges invandrare mer eller mindre veta att ca 6 % av Sveriges befolkning inte vill ha dem här. Integrationen har säkerligen misslyckats men klandra dem som bär skuld; Sveriges makthavare. Invandrade människor som jag känner är nu rädda för att bli utvisade! Jag skäms för Sverige faktiskt, i det avseendet. Jag tror inte att en så stor del av Sveriges befolkning är rasister, det vill jag inte tro. Men valresultatet indikerar att det finns problem med segregation i vårt samhälle, större än vad många kunde ana, misstänker jag. Men det är så fruktansvärt fel att angripa ett problem på det här sättet! Dock har vi demokrati så man måste ju dock ta dem på ett visst allvar, många röstade på dem. Det är dags att gå till botten med vad som är fel i samhället när så många röstar på det här sättet. Jag blir genuint ledsen när jag tänker på vilka signaler detta sänder till invandrare i Sverige.
.
Ursäkta men jag var tvungen att ventilera lite, jag funderar mycket kring valet av någon anledning. Den här skissade jag lite snabbt (baserad på ett foto) och scannade in den till min dator. Färglade den med hjälp av min kära ritplatta. Jag ska banne mig lära mig! Babysteps...
.
Tack för de underbara kommentarerna förresten, jag är lyckligt lottad som har så fina läsare!

Kommentarer
Postat av: Josefine

alltså jag har bara en sak och säga; FY VAD DUKTIG DU ÄR!

2010-10-02 @ 17:19:01
Postat av: sally

säger som förut, du är grymt duktig på att måla!!

2010-12-06 @ 18:12:01
URL: http://sallylinealiis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0