Musikskapande

Tack för era fina kommentarer. Kärlek. Men det ger också prestationsångest. Typiskt va? Aldrig kan det bara vara bra.
Just nu så är det oerhört svårt att få till något med pennan. Det är vid sådana här tillfällen jag INTE avundas de som är illustratörer till yrket. Vad fasen gör man när inspirationen tryter och det bildas en mental blockering? Troligen har man kanske fått verktyg att hantera det om man är utbildad. Lite tips, om inte annat.
.
Det är skumt det där med skapande, jag måste få utlopp för skaparlusten på något sätt. Just nu är det musik allt kretsar kring för mig. Jag börjar sakteligen få tillbaka min röst efter att ha ätit rätt dos av medicinen i en månad. Jag är inte så hes längre och kan träffa tonerna. Lycklig!
Jag skapar lite musik, det bara kommer. I förrgår så stod jag och diskade en ganska massiv disk och då bara kom det. Melodier och text. Bara sådär. Det konstiga är att det är saker som jag inte tänker på, men när orden och meningarna har bildats,  är det så självklart. Det är så jag känner utan att jag formulerat det i ord, knappt tankar, tänker jag och blir häpen. I förrgår kom det mycket om mitt förhållande som under åren har varit en berg och dalbana av känslor och tårar. Väldigt mycket smärta har jag (vi, men mest jag tyvärr) upplevt, men ännu mer kärlek. Vi båda har ju våra problem och bagage, så det kan bildas mycket friktion ibland. Ingen av oss har bra självförtroende, så det är där problemen ligger, tror jag. Mer om det någon annan gång kanske!
.
För tillfället har jag snöat in lite på The Verve. De är underbara. Melankoliskt och lite sorgset.
.
The Verve - The drugs don´t work

Kommentarer
Postat av: Sandra Lindholm - Tvillingar födda i v 24

Bra låt! & du målar jättefint!

2010-11-09 @ 16:59:23
URL: http://sunkiissed.blogg.se/
Postat av: Jasmine

Haha, jag känner igen det där med prestationsångest. När folk uppskattar ens arbete, då blir man motiverad - och på så sätt känner man ansvar att prestera mer. Man känner ansvar för att fortsätta uppfylla det som man tror att (i detta fallet) läsarna förväntar sig i av en. Men man ska inte känna någon press. Det ska vara kul att ex. blogga.



Kram

2010-11-10 @ 21:18:03
URL: http://rosanatt.blogg.se/
Postat av: eva

Fan så söt du är. Dumpa killen.

2010-11-15 @ 20:31:49
Postat av: Jasmine

Svar: Va roligt att du känner igen dig i det jag skriver. Uppskattar att du också kommenterar det - och väldigt utförligt. Tack.

Att få bekräftelse i ett förhållande är också viktigt för mig. Det är nästan där jag kräver mest av min motparter. Det är inte på samma sätt med vänner och familj. Och jag kan hålla med dig om att det blir jobbigt - speciellt för ens partner.



Tack snälla! Väldigt gulligt av dig att skriva så fina ord till mig. Jag älskar att skriva och det hoppas jag märks?! Att få fin respons gör skrivandet roligare och jag utvecklas. Du ska ha stort tack.



Oh, tack så mycket för berömmet om kortet. Har du kikat in Mitt Kortmakeri (http://jasmineskortmakeri.blogg.se)? Där kan du nämligen se hela kortet och på så sätt ta del av helheten. :)



Skönt att du kunnat lämna bloggen och bloggvärlden åt sidan. Det behöver vi alla ibland! Just nu är min blogg också lite off, men jag känner ingen inspiration. Men den kommer tillbaka, säkert.



Kram

2010-11-18 @ 15:00:15
URL: http://rosanatt.blogg.se/
Postat av: Caty

Ibland är det bra att ta en paus från ritande, känner man att man har total ide- och inspspirations-torka så brukar det inte funka att försöka tvinga fram nått. Mitt tips är att inte pressa fram det utan fortsätt vara kreativ åt nått annat håll, som med sången tex :]. Whatever makes you happy, do it.

2010-11-21 @ 13:12:54
URL: http://www.iamcaty.com
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

hej gumman.



det jag känner är att jag borde inte öka så i vikt eftersom jg ju ändå rör mig och äter hyfsat bra..visst kan jag äta godis o chips och så men inte i sådana mängder att jag ska kunna växa ur kläder på nån månad.



trött

ofta frusen

känslig

ledsen och nedstämd

känner ofta ett enormt tryck över halsen, liksom över struphuvudet.

2010-11-21 @ 22:27:40
URL: http://pyttis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0