Lycklig av snö...

Jag blir lycklig av vintern, av glittrande snö som täcker den mörka marken och träden. Himlen är rosa, lila och blå och snön glittrar i harmoni med skyn. Allt är bara vackert, tyst och rofyllt. Jag älskar vintern.
Får massa pirrande känslor i kroppen och jag vill bara springa ut och kasta mig i snön och göra snöänglar. Vilket jag också gör ibland, när jag inte är sjuk som nu! Det gör ingenting att det är kallt, det är bara att klä på sig ordentligt. Sommaren ger mig inte alls samma lyckorus som jag känner nu. Visserligen kanske det beror på att sommaren faktiskt ger mig lite ångest, då man måste ta av sig kläderna som annars är så bra skyla sin kropp med. Ni som har läst min blogg förut vet ju att jag har ångest över mitt utseende och min kropp. Att jag känner mig, helt seriöst, fulast i världen.
Men strunt i det nu! Snö!!! Önskar att jag var frisk, så jag kunde sätta på mig mina längdskidor och ge mig ut i den underbara skogen och bara njuta av omgivningen och knarret under skidorna.
Får dock passa på att rita lite istället när jag inte är kry.
Stor kram på er! Jag instämmer förresten med en majoritet av er, jag måste slutföra mina teckningar. Bra att ni tjatar lite ;)
.
.

Kommentarer
Postat av: nikki

Ja kom igen med målandet igen!

Fast jag sitter i samma sits som du, inget blir så där riktigt bra och man får bättre idé samtidigt som man håller på. Usch jag måste också sätta igång och måla igen.

2010-11-25 @ 15:49:07
URL: http://piratehunting.blogg.se/
Postat av: Ida

Åh vilken vacker bild :)



Klart att du ska rita klart ;) Dina bilder är ju så vackra!



Instämmer helt med att vintern är otroligt vacker! Men det är jobbigt att köra bil i snö och halka :P Det är en stor nackdel när man pendlar.



Hoppas att du kryar på dig snart gumman!

Jättestor kram till dig!

2010-11-26 @ 11:22:51
URL: http://eldnatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0