Teletubbiestårta


 Idag har jag varit förbannad! Jag har knappt kunnat gjort något idag, allra minst bloggat. Det har nämligen varit strömavbrott en större del av dagen. På senaste tiden har det hänt ofta, minst 4 gånger i veckan. Börjar bli lite tröttsamt då man inte ens kan laga mat eller bara något så enkelt som att tvätta händerna. Jäkla Eon. Jaja, jag överlever! Flera idéer till låtar har kommit upp, säkert 4 olika melodier. Älskar MUSIK!

 Jag skrev ju i min presentation att jag gillar att baka tårtor (konstigt nog inte att äta dem dock), och det var var ingen lögn!

 Den här tårtan gjorde jag åt en lite pojke, Eman till hans ettårsdag. Han är ju väldigt liten men så fort som de färggranna små figurerna dyker upp, så spärrar han upp ögonen och skrattar tydligen! Gulligt värre! Klart att han skulle ha en teletubbiestårta! Jag har bakat tårtbottnen själv och den är fylld med vaniljmousse och jordgubbsmousse. Garneringen är gjord av marcipan och sugarpaste. Den var kul att göra!! 



 Nu ska jag faktiskt gå och lägga mig. Älsklingen ligger och ropar och tycker tydligen det är tråkigt att ligga ensam i sängen ;) Bäst att gå in till honom..

Kommentarer
Postat av: -Milly-

aww vad gullig du är då :)

tack så mycket blir verkligen jätte glad :)

2009-07-15 @ 23:52:52
URL: http://memilly.se
Postat av: linnsan

Tack snälla för din fina komplimang!



Men vilken fantastisk tårta!!! Du borde ju kunna göra på beställningar, tänk vilken liten extra peng =)

2009-07-16 @ 13:04:57
URL: http://linnisaksson.blogg.se/
Postat av: Maria

herregud, har du gjort den själv?!

så himla fin, och den ser riktigt smarrig ut...

kram

2009-07-16 @ 15:45:45
URL: http://mariiiaz.blogg.se/
Postat av: Maria

Åh vad du är duktig.:) Själv blir jag glad när jag klarar av att baka kladdkaka.:P

2009-07-16 @ 17:22:21
URL: http://marialindgren.blogg.se/
Postat av: Michaela:)

Jättefin, som alla dina andra tårtor och tavlor!:D

Det ser verkligen pilligt ut!

2009-08-07 @ 12:26:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0