Sjuksköterska..

I morgon börjar allvaret igen. Plugget. Tvånget. Människor.
 Jag är övertygad om att jag valt rätt yrke, sjuksköterska. Den första veckan vi hade praktik resulterade i en förfrågan om anställning när jag studerat klart, så det gick ju över förväntan och fungerade lite som en bekräftelse vad gäller yrkesvalet.  Jag är en vårdande person, det brukar de flesta påpeka.
 Men jag har problem med människor, lite social fobi så att studera är ett helvete. Jag har inga problem med patienter, bara att plugga. Kallsvettig, bultande hjärta och torr i munnen, det är vad som händer. För att inte tala om ångesten, pulsen ligger konstant på 120. Inte bra. Men ändå vet jag att jag måste. För om mitt psyke fick bestämma skulle jag isolera mig från allt och alla i all evighet. Livet är ju kort så det vore ju dumt. Så det är bara och möta rädslan och bara göra. Göra det jag fruktar mest. Men det känns i magen.

                       

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0